top of page

Det här är en milstolpe som jag aldrig trodde jag skulle nå, men ibland så gnetar man sig fram till

Precis som jag hade förutsett så fortsatte min CSN-skuld som betalas tillbaka per kvartal att stiga åren innan och efter examen. Efter min examen hade jag inte en dålig lön. Den var inte fantastisk från början och i 6 år hade jag svårt att räkna med CSN räkning som plus till andra utgifter, men med nytt arbetsplats slipper jag extra kostnader. Sparade upp den här vår termin plus sommar, som planerad att göra under juli 2018, då jag provat jobba på sommar förskola. Under denna året sedan April inklusive lön i Juli har jag sparad pengar för att betalla av kvarstående beloppet på lånet till CSN. Idag säger jag Hejdå till CSN, och tack för att ni har spärrat mig från lånet mitt i studier. Jag hade verkligen svårt och detta spärret gjorde allting värre än värst. Men jag är van att kämpa, och när jag fått min första lön har jag börjat betalla av CSN, trotts andra klasskamrater visste inget om hur det känns att få betalla tilbacka så tidigt i processen. Och jag har aldrig vänd mig till CSN igen. Idag är jag fri från CSN. Jag vet att jag klarar mig utan CSN nästa gång jag pluggar.

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page